Marketing & communicatie stagiair opleiden = winning strategie

marketing

Een stagiair goed begeleiden kost tijd en energie. Zelf investeren in talent is wel de enige manier om later die juiste mensen te kunnen aantrekken.

‘Ik ben zelf heel erg geïnteresseerd in sociale media en promotie, maar dat bieden lang niet alle bedrijven aan. De Selectie is een heel jong bedrijf en doet daar veel mee. Ze zijn van de innovatie en voor een jonge student is dat erg aantrekkelijk. De Selectie biedt ook echt aan wat ik leuk vind om te doen.’

Julia Hand – student marketing & communication specialist Talland College Hoorn

Wat kan je al? ⇐⇒ Wat wil je leren?

Bij het zoeken naar een geschikte marketing stageplek heeft Julia heeft met verschillende bedrijven contact gelegd. Het valt haar op dat veel bedrijven erg professioneel gericht zijn en teveel willen en/of verwachten.

Bij sollicitaties leek het hun doel te zijn om te achterhalen wat zij al kán, om zo aan een tijdelijke en goedkope medewerker te komen.

‘Bij De Selectie vroegen ze: “Wat zou je willen léren?” Ik ben heel erg blij dat ik De Selectie heb gevonden.’

‘Ik merkte ook dat veel bedrijven niet echt meegaan in de tijd van nu. Maar dit is zo’n jong bedrijf en doet zoveel met sociale media en AI. Zelf ben ik veel begaan met TikTok en Instagram; misschien kan ik juist daar een eigen inbreng hebben om jonge mensen te bereiken.’

Vacature voor een stage is zeldzaam

Hoe is Julia als stagiair bij De Selectie terecht gekomen?

‘Gewoon via een vacature.’

‘Het is toevallig dat dit perfect in mijn straatje paste. Het was ook de enige vacature voor een stage die ik tegenkwam.’

Julia heeft marketing bedrijven gezocht rondom Hoorn en zag op de website van De Selectie een vacature voor een student openstaan. Ze vindt het heel handig dat er ook vacatures staan voor studenten, want dit blijkt niet gebruikelijk.

Vier dagen per week stagiair

Julia gaat een half jaar lang vier dagen per week meedraaien met De Selectie. Ze is in februari begonnen en blijft tot eind juni voor haar afstudeerstage. Ze is de eerste tijd bezig geweest met inwerken en het ontdekken van De Selectie.

‘Nu ga ik tot april het dodgeball event organiseren; zorgen dat het goed voor elkaar komt. Dit doe ik samen met Michiel. Maar ik ga ook volgende week met Wesley meelopen. Ik blijf alleen in Stadion Hoorn.’

Marketing en communicatie specialist

In de mbo-opleiding bij het Talland College Hoorn leert Julia om de naamsbekendheid van een bedrijf te vergroten en communicatief bezig te zijn. Een afgestudeerd marketing en communicatie specialist weet alles over het bedenken en uitvoeren van marketing- en communicatieactiviteiten.

Wat willen je klanten en hoe kun je hen bereiken? Je bedenkt strategieën om diensten te promoten en die zo te presenteren dat ze aantrekkelijk zijn voor de doelgroep.

Je employer brand

In een krappe arbeidsmarkt speelt een sterk werkgeversmerk een centrale rol in het aantrekken van nieuwe medewerkers. Een krachtig employer brand – één van de belangrijkste recruitment trends 2025 – is iets waar wij al jaren met succes op inzetten. Voor onszelf én voor onze klanten.

De complexiteit van de arbeidsmarkt wordt steeds groter. Je employer brand is belangrijker dan ooit. Waar zit je doelgroep en wat vindt die belangrijk? Wie zijn je concurrenten en wat is je onderscheidend vermogen?

Personeel opleiden in de complexe arbeidsmarkt

Wij trekken ook nieuwe spelers aan zonder die zelf te hoeven zoeken.

En Julia is een prachtig voorbeeld hiervan.

Wij investeren graag in de marketing student en willen haar graag alles leren in onze praktijk, want nieuwe collega’s vind je ook door te investeren in toekomstig talent.

Ik wil graag meer weten!

lees meer

sport is voor de selectie de grote inspiratiebron

wij zijn recruitment

specialisten

Wij zijn recruitment specialisten. Topspelers in werving en selectie. En wij staan klaar om opgesteld te worden. Jij bepaalt wat je nodig hebt en wat past bij jouw team. We spelen in de kleuren van jouw club en alleen wanneer jij dat nodig hebt.

De Selectie levert recruitment power op maat. Wat is er al aanwezig in jouw organisatie?
Wij vullen dit aan met de spelers en tools die ontbreken en nodig zijn. Samen gaan we de strijd op de arbeidsmarkt aan en samen winnen we de wervingswedstrijd!