recruitment academy logo
Hoe word jij de ultimate recruiter? Ga je De Recruitment Academy volgen, dan word je uitgedaagd. Niet alleen vakinhoudelijk en op werkgebied maar ook persoonlijk. Je volgt bijvoorbeeld een Special Forces Training en gaat de Wim Hof IJsbad Challenge aan. De opleiding bij De Selectie is op veel vlakken een diepe manier van opleiden – de kennis, ervaring en expertise van de besten in het vak gebundeld en door hen onderwezen.

Onze Academy bestaat uit een gemengde klas: spelers van ‘De Selectie’ en medewerkers van bedrijven uit ons netwerk. Dit is een fantastische kans voor zowel kennisdeling als netwerkuitbreiding.

ons programma

Je krijgt 12 hoogwaardige lessen verdeeld over 3 modules. Daarnaast doe je ook mee met actieve kennisdeling, een jaar toegang tot ons expertpanel, hand-outs en een paar leuke goodies, diverse sportactiviteiten en word je uitgedaagd om uit jouw comfort zone te stappen. Bekijk hieronder alle verschillende modules.

module 1 - de basis van recruitment

Een van de belangrijkste kwaliteiten van een goede corporate recruiter zit hem wel in de beheersing van stakeholdermanagement. In deze training nemen we je mee in het belang hiervan en geven we concrete tips om hier op een uitstekende manier mee om te gaan.

De basis van werving begint natuurlijk bij een aansprekende en uitnodigende tekst. Maar om die te maken moet je exact weten wat de inhoud van de functie is, maar ook waarom een kandidaat in die rol bij jouw organisatie zou moeten willen werken. Hiervoor is een gedegen vacature intake met o.a. de hiringmanager van belang. In deze training leren we je hoe je dit op een gestructureerde manier kan doen. Daarnaast leren we je hoe je doelgroep gericht moet schrijven. De stijl en opbouw van de vacature tekst wordt besproken en daarin wordt SEO zeker meegenomen. Tevens wordt er stilgestaan bij de inzet van AI zoals ChatGPT.

Wanneer ga je zoeken? Waar kun je het beste zoeken? Hoe kun je via google zoeken? Hoe gebruik je LinkedIn (met betaald en zonder betaald account). Hoe benader je kandidaten?

Wat is volgens De Selectie de beste (en wetenschappelijk onderbouwde) opbouw van een sollicitatiegesprek? En als je deze inzet, hoe doe je dan het aanbiedingsgesprek?

module 2 - werven met impact

Wat is een EVP (employer value proposition) en waarom zou je hier aandacht aan moeten besteden? Hoe ga je het EVP vervolgens omzetten naar een goed en herkenbaar employer brand.

Marketing vs branding en employer brand vs personal brand. Wat is jouw eigen merk? Hoe breng je die over? Naar welke doelgroep? En welke platformen kun je hiervoor inzetten?

Wat is referral, hoe zet je dit in? Hoe krijg je collega’s mee en hoe ga je hier gestructureerd mee aan de slag?
Daarnaast gaan we aan de slag om de inzet van events te bespreken. Wanneer kun je dat doen? Voor welke doelgroep / vacatures? Hoe zet je een event op en hoe zorg je dat deze succesvol zijn?

In deze training nemen wij je samen met onze partner Cumlaude mee in de wondere wereld van AI. Hoe kun je AI goed voor je laten werken? Hoe schrijf je killer-promts?

module 3 - recruitment als strategie

Wat is diversiteit en inclusie? Welke vooroordelen zijn er en hoe kun je ze herkennen? Waarom zou je hier aandacht aan besteden en wat is jouw rol als recruiter? Wat kun je er mee doen in jouw vacatureteksten.

Als recruiter moet je continu 20 ballen in de lucht houden. In deze training geven we je concrete tips en methodieken hoe je grip kunt blijven houden op jouw tijd.

Recruitment is niet alleen uitvoerend, maar speelt ook een cruciale rol in de strategische koers van een organisatie. In deze training nemen we je mee in hoe je als recruiter kunt bijdragen aan het realiseren van organisatiedoelen door het opzetten van een doordachte recruitmentstrategie. We behandelen hoe je een recruitmentjaarplan opstelt, welke KPI’s daarbij horen en hoe je arbeidsmarktdata gebruikt om strategische keuzes te onderbouwen. Ook leer je hoe je jezelf positioneert als een volwaardige gesprekspartner voor management en HR.

Als recruiter heb je toegang tot een schat aan data – maar hoe zet je die om in bruikbare inzichten? In deze training leer je welke data relevant is voor het optimaliseren van jouw recruitmentproces en hoe je deze kunt inzetten om stakeholders te overtuigen. We duiken in belangrijke metrics zoals time to hire, time to fill, cost per hire en bronnen. Daarnaast bespreken we hoe je rapportages maakt (bijvoorbeeld via ATS of Excel) en hoe je jouw verhaal krachtig onderbouwt met data.

wat vinden anderen?

“De selectie recruitment academy is een hele mooie toevoeging om fris en actueel mijn vak uit te oefenen. Een divers programma waar de ene training meer in het teken staat van verfrissing “het oja momentje” en de andere training je ogen opent aangezien dat iets is wat vrij recentelijk pas ontwikkelt is. Naast alle onderwerpen die behandeld worden vind ik het samen zijn met een groep vakmensen bij elkaar, en het sparren over ons werk ook heel erg waardevol!”
Lars Conijn
Corporate Recruiter
"Een uitstekende manier om nieuwe inzichten te verkrijgen in ons vakgebied! Het leren van nieuwe tools is zeer waardevol, net zoals het sparren met andere recruiters. Dit biedt de mogelijkheid om van elkaar te leren en diverse benaderingen te overwegen. Daarnaast helpt het om je eigen werkprocessen te analyseren en te verbeteren. Deze interactieve ervaring bevordert niet alleen de persoonlijke groei, maar versterkt ook professionele vaardigheden binnen de recruitmentbranche."
Nena van Tricht
Corporate Recruiter
“Het academy traject heb ik als (ervaren) recruiter als zeer waardevol ervaren. De trainingen zijn interessant en worden door enthousiaste trainers gegeven. Daarnaast is het vooral leuk en handig dat de inhoud vaak direct toepasbaar is in je werk én dat je interessante discussies hebt met vakgenoten waardoor je echt van én met elkaar leert en elkaar versterkt. Zo zie je maar dat recruitment een vak is en continue in ontwikkeling. Ik had het niet willen missen en had gewild dat ik deze training direct bij aanvang van mijn recruitment-carrière had gekregen.”
Thelma Luigjes
Corporate Recruiter

1 module (4 trainingen) kost € 1750,-
2 modules (8 trainingen) kost € 3250,-
3 modules (12 trainingen) kost € 4875,-

1 losse training kost € 495,-