Ben jij zichtbaar in de vakantie? Zorg juist nu dat je in beeld bent – dan ben je de anderen voor. Want de zomer is de periode van bewustzijn en reflectie. Ga je na je vakantie weer graag werken of niet?
Employer branding en recruitment marketing: juist in de zomer
De meeste mensen hebben nu tijd om na te denken over hun carrière en werkgeluk. Tijdens de zomermaanden extra inzetten op je werkgeversmerk en recruitment marketing zorgt voor grotere instroom van goede kandidaten.
Het omgekeerde geldt ook: door niet in beeld te zijn tijdens de zomermaanden ontstaat er een achterstand die je niet meer kunt inhalen.
‘Iedereen is tegenwoordig dag en nacht bereikbaar en online; ook op vakantie. Hét moment om je als potentiële werkgever te presenteren aan je doelgroep.’
Michiel Martens – oprichter De Selectie en De Selectie Recruitment Academy en De Talentpool
Zorgeloos op vakantie?
‘Dat kan niemand,’ schrijft Werf& wanneer wordt opgemerkt dat er minder vraag naar recruiters is; een zomerdipje of niet?
Wat Werf& ook opvalt in de maand juni in werving is dat onder andere het – Waarom wil ik hier werken? – van steeds groter belang wordt. En net als groene arbeidsvoorwaarden is ook de wens om meer thuis te werken groter dan ooit.
De hoge kosten van uitzendkrachten worden steeds meer een drempel. In ieder geval besluiten meer dan 30 besturen van middelbare scholen om te stoppen met de inhuur van leraren, die soms tot wel 60% meer verdienen dan leraren in vaste dienst, terwijl ze dus niet blijven.
Recruitment is teamwork
De Selectie doet het anders. Wij gaan aan de slag met het positioneren van je werkgeversmerk, het aantrekken van talent en talent werven én binden aan je bedrijf. Het gaat daarbij vaak ook om de persoonlijkheid en waarden van je organisatie.
Niet voor niets maakt De Selectie een doorstart bij Securitas Technology met RPO. De samenwerking met De Selectie zorgde daar algauw voor zeventien nieuwe collega’s.
‘Wat De Selectie bijzonder maakt, is de passie voor het vak. Recruitment góed doen. Dat is tastbaar. Dat voel je. Daarom hebben we voor De Selectie gekozen. Ik kijk uit naar de samenwerking.’
Douwe van der Leer – head of talent acquisition Securitas Nederland
Wij werken aan je werkgeversmerk in de kleuren van jouw team
En ook geen wervingsprobleem meer voor Nedcargo, Intergas, Van Egmond Groep en JOZ & Fullwood JOZ. Er zijn hier meerdere corporate recruiters van De Selectie gestart. De Selectie start altijd in de kleuren van jouw team. En daarin maken we het verschil: geen wervingsprobleem meer – dat kan echt.
‘De positieve ervaringen van andere ondernemingen met een forse recruitment uitdaging hebben ons over de streep getrokken.’
Mariska Kremer – HR-manager JOZ & Fullwood JOZ
Het doel is niet langer vacatures invullen, maar het creëren van betrokkenheid en interesse bij de mensen die in de toekomst mogelijk je kandidaten zijn. Met de grootste dienst van De Selectie – Recruitment Process Outsourcing oftewel RPO – ga je een bijzonder sterke positie innemen op de arbeidsmarkt.
Waarom zouden mensen bij jou willen werken?
Een goed team vormen – samenwerken en een klik met elkaar hebben – is nodig om te winnen. Dat is waar het in het aantrekken en behouden van je medewerkers om gaat. En dus worden er steeds weer nieuwe collega’s voorgesteld bij De Selectie, die bij jou aan de slag kunnen.
Als organisatie moet je aan de buitenwereld vertellen wat je kracht is. Daarin is de samenwerking tussen de recruitment marketeer en de corporate recruiter enorm belangrijk. Samen versterken ze je werkgeversmerk en het wervingsproces.
Maar ook als je je werkgeverschap goed op orde hebt, is het zichtbaar zijn van doorslaggevend belang. Als je vergeet om jezelf te laten zien, blijven je vacatures alsnog open staan.
Vergroot je zichtbaarheid in de regio
Of meld je aan bij De Talentpool. Met dit initiatief van De Selectie kunnen we samen maximaal gebruik maken van het verborgen potentieel op de arbeidsmarkt. Je bedrijf op de kaart zetten in een schaarse arbeidsmarkt hoeft niet duur te zijn. Door samen te werken en te werven houden we de kosten laag: één euro per dag.
Met De Talentpool profiteer je van elkaars wervingskracht. En je vergroot hiermee gemakkelijk je zichtbaarheid in de regio. Daarmee ben je aantrekkelijker voor werkzoekend talent. Het Dayes Europe succesverhaal is maar een enkel voorbeeld van de vele blije Talentpoolers.
Dus. Jij smeert hem deze zomer. Wij blijven werken aan jouw werkgeversmerk.