Wervingscampagne – hoe kom je in een schaarse markt toch aan nieuwe collega’s? Met de campagne hebben wij er voor gekozen om het werven vanuit vacatures los te laten.
Gezamenlijke wervingscampagne
Kort geleden ontvingen wij de uitnodiging om samen met Kaap Hoorn meer te komen vertellen over onze gezamenlijke wervingscampagne #kaapjeplek. Natuurlijk zijn wij op deze uitnodiging ingegaan. Chendra van Kleef en Michiel Martens zijn voor de opnames naar Egmond gereden.
Uitgeroepen tot campagne van de week
Direct in de eerste week na de lancering op 1 juni jl merkten we al dat de campagne was opgevallen. Er kwamen direct al veel positieve reacties binnen. En wij werden door Werf& uitgeroepen tot campagne van de week.
Uitnodiging talkshow
Niet veel later volgde de uitnodiging voor de talkshow. TV NHN is voor en door ondernemers. En wij werden gevraagd om meer te vertellen over het ontstaan van onze bijzondere en opvallende wervingscampagne #kaapjeplek.
Wervingscampagne #kaapjeplek
Hoe kom je in een schaarse markt toch aan nieuwe collega’s? Met die campagne hebben wij er in ieder geval voor gekozen om het werven vanuit vacatures los te laten. Bij kaap je plek kun je als je interesse hebt een plek in een van de teams kapen. Dat is het startpunt voor een verdere kennismaking.
Eerst intern onderzoek
Een accountant in actie achter computer is niet voldoende opvallend, dus kozen wij voor opvallend beeldmateriaal, dat goed past bij de collega’s en bedrijfscultuur. Hiervoor hebben wij eerst intern onderzoek gedaan. De uitkomsten zijn verder uitgewerkt met een deel van het team.
De uitzending
Wil je meer horen over deze campagne? Kijk dan naar de uitzending van TV NHN van RPAnhn of neem een kijkje op de website waar mensen hun plek kunnen kapen. https://kaapjeplekbij.kaaphoorn.net