De Selectie heeft een onderscheidende manier van recruitment op de markt gebracht: Radar Recruitment. Wij geloven dat recruitment veel meer omvat dan alleen het invullen van vacatures. Met deze vernieuwende dienst bieden we een effectieve mix van recruitment en arbeidsmarktcommunicatie, van job branding tot employer branding. In Radar Recruitment komt alles samen!
Iets wat je het hele jaar door doet
Radar Recruitment zorgt ervoor dat je als bedrijf op de radar bent bij je doelgroep. Met andere woorden: dat potentiële medewerkers weten dat je er bent, weten wat je doet en waarom het voor hen aantrekkelijk is om bij jou te werken. Radar recruitment is iets wat je het hele jaar door doet, dus niet alleen wanneer je een vacature hebt. Door radar recruitment consequent toe te passen denken kandidaten aan jou wanneer ze op zoek gaan naar een nieuwe baan.
Hoe het werkt?
Om op de radar te komen bij je doelgroep moet je een aantal dingen doen:
- Je moet je doelgroep definiëren: wie is die potentiële nieuwe medewerker, wat doet hij of zij, waar zitten ze en hoe kun je hen bereiken?
- Je moet content (artikelen, blogs, video’s etc) maken die relevant is voor je doelgroep en die jou helpt om als aantrekkelijk werkgever gezien te worden.
- Je moet de content de wereld in sturen. Het distribueren van content kan bijvoorbeeld via e-mailmarketing, social media als LinkedIn, Facebook, Twitter en je website.
- En je moet een planning maken voor het verspreiden van deze content. Want op de radar komen is één, maar op de radar blijven is een heel ander verhaal. Daarvoor moet je regelmatig zorgen dat mensen iets van je voorbij zien komen en denken: ‘Hé, daar heb je ze weer. Leuk!’
En dan begint het pas….
Als je eenmaal op de radar bent van je doelgroep, dan komen ze vanzelf op jouw radar op het moment dat ze je nodig hebben. En dat is precies wat je wilt. Nu je weet wie er interesse heeft in jouw organisatie, kun je actie ondernemen. Geef ze aandacht. Bel ze op, drink een kopje koffie of thee, nodig mensen uit voor een lunch of event. Luister naar hun behoefte en vertel ze jouw verhaal. Zo ontstaat er een band en weet je al of iemand goed in het team past nog voordat er een vacature is. Dat maakt het dat het een stuk makkelijker wordt om een nieuwe collega te vinden wanneer dit nodig is.
Radar recruitment levert je enorm veel winst (tijd en geld) op! Wil je meer weten? Neem dan contact met ons op.