Securitas Technology Start met RPO en Taart - de Selectie

Securitas Technology start met RPO en taart

securitas technology

Extern winnen = binnen beginnen. De Selectie maakt een doorstart bij Securitas Technology met RPO. En met taart.

‘Wat De Selectie bijzonder maakt, is de passie voor het vak. Recruitment góed doen. Dat is tastbaar. Dat voel je. Daarom hebben we voor De Selectie gekozen. Ik kijk uit naar de samenwerking.’

Douwe van der Leer – head of talent acquisition Securitas Nederland

Nog meer rendement met een goed employer brand

Johanneke is september vorig jaar gestart bij STANLEY Security – toen net aangesloten bij Securitas. De samenwerking met De Selectie zorgde algauw voor zeventien nieuwe collega’s. Na een half jaar detachering vanuit De Selectie was er zoveel verschil te zien – zowel in performance als in het hele plaatje.

‘De Selectie heeft toen een presentatie gegeven hoe we nog meer rendement kunnen behalen. Ons motto is niet voor niets: extern winnen = binnen beginnen.’

Johanneke Swets – corporate recruiter De Selectie en Securitas Technology

Het is nodig je employer brand te matchen met de arbeidsmarkt en daarmee de juiste personen aan te trekken. De Selectie maakt een vertaalslag tussen jouw bedrijf en de mensen die bij je passen.

We gaan nu echt RPO doen

Nu zijn we volop bezig met de implementatie binnen Securitas Technology. Met Recruitment Process Outsourcing neemt De Selectie het hele recruitment proces van je over en ontzorgen we daarmee het bedrijf.

‘We gaan nu echt RPO doen. We gaan een EVP onderzoek doen en we koppelen het medewerkerstevredenheid verhaal aan het verhaal van Securitas. Dat gaan we vertalen in het employer brand – je werkgeversmerk.’

‘Welk verschil maak je als werkgever in vergelijking met andere gelijkaardige bedrijven in de markt?’

Johanneke

Recruitment opbouwen vanuit het DNA van je organisatie

Securitas heeft mensen nodig. Maar met de aanpak van De Selectie kunnen ze ook een extra signaal sturen naar de mensen die er al werken. Want die willen ze graag binnen houden. Doordat De Selectie het op een holistische manier aanpakt, kan Securitas de eigen organisatie inzichtelijk houden.

‘Wat ik vooral belangrijk vind van De Selectie is de holistische aanpak. Denk dat ik daarvan bovengemiddeld gecharmeerd ben. Het hele recruitment wordt opgebouwd vanuit ons DNA; het is een gedegen opbouw.’

‘Daardoor ligt de insteek op kwaliteit in plaats van kwantiteit. Je vergroot de quality of hire.’

‘Het doen van een EVP is dermate interessant dat je het ook kunt gebruiken als retentiestrategie. Je kunt de mensen die al bij ons werken, laten merken dat je hen hoort en ziet.’

Douwe

Betere sollicitaties en betere kandidaten

Op alle locaties is taart bezorgd – de aftrap is geweest. Amersfoort, Amsterdam, Son en Breugel, Zwolle, Dordrecht, Schiphol. Op alle locaties zoeken we technisch personeel.

‘We willen echt teamwork daar neerzetten.’

‘We gaan dus ook uitzoeken waar de mensen die er al werken tevreden mee zijn. Waarom mogen ze trots zijn op dit bedrijf? Als je dit weet, kun je een grote slag slaan. Dan krijg je betere sollicitaties, betere kandidaten.’

Johanneke

Securitas Technology en De Selectie

Securitas Technology is een dochteronderneming van Securitas die alles verzorgt dat met techniek te maken heeft. Van camerasystemen tot toegangssystemen en alles daartussen. Dat is waarvoor De Selectie het hele recruitment proces gaan outsourcen.

Vanuit De Selectie hebben Thom en Lisa als marketeers een start gemaakt met het EVP onderzoek en het employer brand. In september wordt het recruitment proces ingericht en krijgt Lisa ook een rol als recruiter. In oktober komt Albert-Jan het team versterken en waarschijnlijk nog iemand – nog even de vraag wie.

Samenwerken om beter te worden

De Selectie weet met succes goede mensen blijvend aan zich te binden. En samen winnen doe je door goed samenwerken.

‘Ik kan altijd terugvallen op het team van De Selectie. We hebben het als bedrijf gewoon heel goed gedaan.’

Johanneke

Wil je ook samenwerken om beter te worden?

jouw recruitment marketing team