Intal B.V. uit Opmeer is een bijzondere club. Zij ontwikkelen en leveren aluminium ramen, deuren en gevels, maar dat is niet alles. Zij doen er alles aan om anders te zijn en anders te denken en zo een inspirerende werkplek te creëren. Het is dus niet verrassend dat deze vooruitstrevende club het als eerste aandurfde om een nieuwe recruitment-partner te kiezen. Marcia Schouten van Intal vertelt over de samenwerking.
Met welke uitdaging heeft De Selectie jou geholpen?
De Selectie heeft ons het zetje gegeven om actief aan de slag te gaan met Employer Branding. Zij reikten ons de juiste tools aan om van start te gaan. Samen hebben we een website ontwikkeld waar potentiele teamleden een beeld krijgen van onze bedrijfscultuur en organisatie. Op deze manier trekken we de juiste mensen naar onze organisatie!
Natuurlijk zijn er verschillende partijen die hierbij kunnen helpen. Waarom heb jij voor De Selectie gekozen?
Mijn contact met hen ervaar ik als zeer prettig. We hebben dezelfde kijk op de HR toekomst en kunnen goed sparren zonder traditionele kaders. Zij enthousiasmeren mij om Employer Branding hoog op de agenda te houden. Daarom heb ik voor De Selectie gekozen!
Wat doet De Selectie anders dan anderen?
De Selectie kijkt verder dan alleen het hier en nu en stimuleert te investeren in de toekomst om straks vacatures te voorkomen. Dit onderscheidt hen ten opzichte van andere W&S dienstverleners die veelal korte termijngerichte oplossingen zoeken. Ook hebben zij aandacht voor de juiste match tussen de bedrijfscultuur en persoonlijkheid van de kandidaat, wat bij veel bureaus onderbreekt. Daarnaast hebben zij expertise op HR en marketingvlak. Deze combinatie maakt hen krachtig!
Sommige bedrijven zijn wat terughoudend en afwachtend als het gaat om nieuwe initiatieven als die van De Selectie. Wat zou jij tegen deze bedrijven willen zeggen?
Durf! Investeren in een nieuw initiatief is best spannend. Maar deze vernieuwende aanpak op werven en selecteren van de juiste mensen is noodzakelijk om capaciteitsproblemen in de toekomst te voorkomen.